onsdag 4 mars 2009

Gudar.. !? Hmm.. !?


Dom är alldeles, alldeles, ALLDELES! för många.

Idag slog det mig som en blixt i huvudet, ett fruktansvärt grymt och roligt och
drygt motiv till en ryggtavla, som även hade en liten knutta symbolism i sig.
(Tycker fortfarande att det skulle vara roligt att tatuera den på ryggen liksom),
men efter att ha suttit typ i 1 timma på nätet och forskat runt lite och kollat på
bilder till mitt motiv till tatueringen, och även surrat med Tama och Johanna om
den, så kom jag fram till att jag inte är så motiverad att rita grundskissen till
den, eftersom ett A4:a inte räcker till för det första och för det andra är det för,
för, FÖR! mycket detaljer som måste räknas med, sen är jag inge bra alls på
att rita verklighets trogna eller även kallade anatomiskt korrekta bilder, sen är
det juh även lite svårt också att rita nånting som är anatomiskt korrekt, med
tanke på att ingen kan till 100% säga att det är så dom ser ut osv, allas syns
på dom här "personerna" är juh liksom helt olika och det är detsamma med
ritade bilder på dom.

Men iaf, nu till motivet på tatueringen jag fick bilden på i huvudet idag. Jag hade
tänkt mig att göra ett typ "släkt-träff-foto" med alla dom gudar som sägs finnas
eller funnits en gång i tiden, (vad vet jag liksom), fast med mig i mitten, så det
ska se ut som att jag är en gud också. haha! och att jag är släkt med alla
dom gudarna, fast den skulle typ ha en nästan tecknad effekt, typ graffitti
gubbar stuket, men lite humor, så typ "Buddha" t.ex sitter och skrattar och pekar
på "Hades" den grekiska guden av underjorden fast "Hades" ska se bitter och
sur ut pga av att "Buddha" skrattar åt han för att han gjort bort sig eller nå sånt typ.
Och så fortsätter hela den bilden ungefär, ett par glada miner, ett par sura, ett par
fulla gudar osv en rolig skämt bild liksom. Sen skulle symbolismen vara att "varför
kan inte alla religioner samm existera och leva i frid och harmoni med varandra,
festa och va glad, små skojja med varandra, typ". Jag menar, hur kul skulle inte
det se ut man såg "Djävulen" och "Ganesha" sitta baki ett träd och röka en FET!
haha! Jag hade då skrattat åt det iaf. "Friends for life, bro! liksom" roligt hade det
vart med en sånn tatuering, sen hade man kunnat skriva med nån passande text
till det "släkt-träff-fotot" typ *Family Reunion Of 09* eller nå sånt.

Men efter att ha kollat upp hur många gudar det verkligen finns, så var det bara
jobbigt att fortsätta på den idén till en tatuering.

Här är ett par så kallade gudar så ni förstår vad jag menar:
Aztekiska Gudar, Egyptiska Gudar, Grekiska Gudar, Asiatiska Gudar,
Arabiska Gudar, Indiska Gudar, Vikinga Gudar, alltså listan är lång..

Då förstår nu hur många detaljer som ska med för att man ska fatta att det är
just dom gudarna jag menar, så inte nån kommer och säger, vem faen ska det
föreställa liksom, har inte en aning, sen ska man juh få med alla dom detaljerna
i det så kallade "Graffitti Gubbar Stuket" och sen försöka få plats med allt de i
en bild lika stor som ett A4:a max, det är inte omöjligt, men alldeles för tids-
krävande och för många detaljer osv osv, nog om det.
Det hade iaf varit kul att ha en sånn tatuering på ryggen, tror många hade gillat
det idén, och fått sig ett gott skratt åt den också.

ha det bra! tjingepling hejj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar