måndag 22 juni 2009

Hmm?


Alltså jag vet inte vad jag ska tro mer..

Men ta en titt på den här länken och se igenom den fakta som ges. Men innan
ni gör de så vill jag verkligen och sannerligen göra detta uttalande, så de inte
blir nå funderingar på vart jag står i allt detta.

1. Jag är INTE rasist.
2. Jag är INTE nasist.
3. Jag är INTE nationalist.
4. Jag försöker att INTE vara fördomsfull.
5. Jag försöker vara förstående och respektfull och tror stark på att man ska
respektera och lyssna på andra, men inte bara tänka på andra utan sig
själv också.

Så tro inte att jag försöker förstöra eller starta nånting de är absolut inte min
mening med det här, men jag känner bara att jag vill verkligen posta den här
länken för att också läsa vad jag just läst.

http://i11.tinypic.com/7xv64xy.jpg

Det får en juh verkligen att undra, kan jag iaf säga. Det är nästan skräck-
fullt att läsa detta, och efter jag hade läst det. Kännde jag oro, ångest,
panik, ilska, men ilskan kom från hur man blivit behandlad och bemött på
socialvården då man varit dit och bett och hjälp osv för man går igenom en
grymt jobbig period, och behöver hjälp att komma på fötterna igen, så blir
man så illa behandlad och bemött där och sen får man se de där om ens
egna skattepengar och hur mycket "ungefär och Cirka" man betalar per år
för att hjälpa invandrare och sen när man själv behöver samma hjälp som inte
ens är mycket, bara lite hjälp så blir man behandlad som skit för de, och ned-
tryckt av dom. De känns riktigt tungt att veta alltså, Men jag vill återingen på-
peka att, jag har INGA fördommar eller hat, och jag är INTE rasist och/eller
nasist. men oroad blir man över framtiden efter att ha kollat detta. hoppas
nästan att dom har fel som skrev de här.

Ha de bra Hajj

5 kommentarer:

  1. Att beviljas uppehållstillstånd innebär inte per definition att man kommer att leva på bidrag. Många som kommer hit kommer för att jobba, exempelvis är många professorer på universitet invandrare, men dessa talas det inte om i statistiken. Tycker inte att du ska lite så mycket på denna sida, den verkar lite extrem och statistik kan man vända lite hur man vill för att gynna sina egna syften.

    SvaraRadera
  2. aah jag vet, jag har inte fördommar mot alla invandrare, de finns många väldigt shyssta och snälla, som jag kommer riktigt bra överrens med, men jag säger juh bara att man börjar fundera lite, om allt de som står där är sant, de är allt, men tack för kommentaren iaf =)

    SvaraRadera
  3. Statistik går alltid att vrida och vända hur man vill, och visst denna sida kanske är "extrem" vad gäller att framföra sitt budskap. Frågan är om "anonym" hade reagerat om det hade varit en "extrem" sida till invandrarnas favör. Det är ett typiskt problem i Sverige idag att man som svensk om man yttrar sig och det kan framstå som "extremt" till invandrarnas nackdel, inte "bör tas på allvar", medans om man yttrar sig till deras favör inte blir ifrågasatt överhuvudtaget. Det är en ganska oroväckande trend som man ser där. Liksom trenden med att man inte längre får sjunga "Den blomstertid nu kommer" på skolavslutningar eftersom det är en psalm och därmed kan uppfattas som kränkande av elever med annan etnisk bakgrund. Vi bor trots allt i Sverige ett kristet land och då bör man få sjunga psalmer på skolavslutningar precis som man gjort sedan över 100år tillbaka. Varför ska en sådan sak ändras för en "minoritet"? Kan hålla med om att det är en piss i missisipi, har aldrig ens gillat psalmen, men det är principen. Principen som går ut på att vi bor och lever i Sverige och bör därmed få utöva våra egna svenska traditioner utan att ifrågasättas. För vad sker dom gånger som en skola ifrågasätter muslimers rätt att bära slöja i skolan? ännu har inte en skola kunnat förbjuda att detta sker, då det är diskrimenerande. Jag ser ingen anledning till varför dom ska få ha sina traditioner ifred oavsett anledning om inte vi får ha våra ifred. Det är trots allt dom som kommer till oss inte vi till dom. Det är dom som ska anpassas till det svenska samhället med ALLT vad det innebär, inte det svenska samhället som ska anpassas till dom. För dom ÄR en minoritet och dom SKA förbli det med, och om vi lever i en demokrati är det ju om man hård drar det den stora massans beslut över den mindre gruppen som ska vara vägledande och gällande. Nu handlar inte detta om beslut i den meningen som omröstning eller liknande, utan det handlar om en samhällstrend där svenskarna som är i majoritet av någon anledning som är oacceptabel måste stå tillbaka och i många fall missgynnas av en minoritet p.g.a orsaker som ingen politiker idag vill klargöra och stå för.
    /Andreas (inte heller rasist eller dylikt, men förbannat jävla svensk och stolt över det)

    SvaraRadera
  4. Ojojoj, förstår inte riktigt Andreas argumentation. För det första: det finns ingen motsättning mellan att vara stolt svensk och inte rasist. Det känns som att han buntar ihop alla invandrare i kategorin "dom" och kallar alla oss svenskar "vi". Jag har kompisar från Sverige, Balkan, Baltikum och massa andra platser och jag ser ingen anledning att dela upp oss i kategorier. "Vi" svenskar är ingen homogen grupp med exakt samma traditioner. Inte heller "de" invandrarna. Jag tycker att det finns många invandrare som är en tillgång för Sverige, men dessa syns inte i statistiken. När man pratar om invandrare pratar man om biltjuvar och bidragstagare, och inte om de välutbildade kinensiska ingenjörerna som kommer hit och utvecklar vår teknik och höjer vårt BNP eller de polska matteprofessorerna som undervisar på universiteten och ger "oss svenskar" kunskap. Och citatet: "Vi bor trots allt i Sverige ett kristet land och då bör man få sjunga psalmer på skolavslutningar precis som man gjort sedan över 100år tillbaka" känns helt oväsentligt. Jag är svensk, mina föräldrar och far- och morföräldrar är helsvenska men jag ser inte mig själv som kristen, ska jag flytta utomlands då? Är inte jag en "äkta svensk"? Huruvida man sjunger psalmer eller ej på skolavslutningarna har väl mer att göra med att allt färre svenskar ser sig som kristna...

    SvaraRadera
  5. Kinesiska ingejörer och polska mattesnillen i all ära, men dom som skapar problem är inte få... kanske inte i majoritet men absolut inte få. Och dom har inget med någon form av höjning av BNP och göra. Dom bidrar snarare till en instabilitet i samhället, dom kostar en enorm summa pengar inte bara i bidrag utan även i form av resurser kring dom problem dom vållar. Är det alltså okej att dom vållar dessa problem, för att någon kines kommer på ett bättre sätt att trycka upp reg,plåtar på?

    Och citatet som anses oväsentligt är allt annat än oväsentligt eftersom argumentet för att man inte längre sjunger psalmerna, eller nationalsången för den delen är att man ansåg att folk av annan etnisk bakgrund med annan religion kunde kränkas, vilket är helt sjukt.
    Dessutom handlar det om en symbolik, ett exempel, jag ser mig inte heller som kristen. Men vi är fortfarande ett kristet land i grund och botten inte ett islamistiskt eller hinduistiskt o.s.v.
    Så varför inte reagera på att man inte kan förbjuda slöja i skolan istället?, du axplockar för mkt.


    Och ja, invandrare är dom... och svenskar är vi. Så är det helt enkelt, dom är invandrare, svenska medborgare visst men ändå invandrare... vi är svenskar. Jag tror dina kinesiska ingenjörer skulle ha svårt och se mig som en kines om jag flyttar till kina. Jag är fortfarande svensk även om jag skulle bo i kina,för inte är jag kines iaf.

    Sedan får man se till hur många av dom som kommer hit är en tillgång och hur många är en belastning. Jag känner också invandrare, jag vet hur många av dom tänker och fungerar i samhället. Inte alls...

    Ditt argument angående dina föräldrar o.s.v. ja det får ju stå för dig :)

    SvaraRadera